• Cellulite behandeling met Subcisie volgens Cellfina - blijvend resultaat

Anti cellulite behandeling met Cellfina is dé manier om voorgoed van cellulite af te komen

Anti Cellulite behandeling met Subcisie zoals Cellfina

Met cellulite of sinaasappelhuid worden de ontsierende putjes in de huid bedoeld. Deze geven een hobbelig aanzien aan met name de billen en bovenbenen. Doordat bindweefselstrengen als een soort kleine touwtjes de huid naar beneden trekken wordt het beeld van cellulite zichtbaar.
Als het vetvolume onder de huid toeneemt, door bijvoorbeeld hormonale veranderingen, kan het beeld verergeren.

Cellulitis is een bacteriële infectie van het onderhuidse weefsel. Deze ontsteking wordt met een anti-biotica opgelost. Het cellulite kunnen we in de kliniek behandelen met Cellfina. Cellulite wordt ook vaak cellulitis genoemd.

Resculpt Clinic

ReSculpt Clinic – voor de mooiste resultaten en een snel herstel na een Cellulite behandeling

Wat is een Cellulite behandeling?

Bij een cellulite behandeling worden de bindweefselstengen met de onderhuidse bindweefsels losgemaakt. Waardoor de huid een minder bobbelige structuur krijgt.

De anti cellulite behandeling geeft de huid een gladder aanzien. Daarnaast zorgt het voor een betere doorbloeding. Liposuctie kan ook cellulite verminderen. Door het overtollig vet te verwijderen wordt de bobbelige huid minder zichtbaar.

Endermologie is een behandelmethode waarbij de huid met een vacuüm-apparaat omhoog wordt getrokken. Het is een relatief milde methode die regelmatig herhaald moet worden om cellulite in geringe mate te behandelen.

cellulite behandeling, cellulite cellfina, anti cellulite behandeling
cellulite behandeling

Cellulite behandelen met Cellfina

Subscisie is het lossnijden van de bindweefselstrengen. Er zijn verschillende handmatige technieken om deze door te snijden. Voor de behandeling tegen cellulite maken wij gebruik van Cellfina apparatuur, dit is een minimaal invasieve manier om cellulite te behandelen.

Met Cellfina® hebben wij een gestandaardiseerde techniek om met de grootste nauwkeurigheid, op een effectieve manier de subscisie uit te voeren.

Cellfina is de enige behandeling die de structurele oorzaak van cellulite aanpakt. De bindweefselstrengen die de huid naar beneden trekken waardoor zichtbare putjes worden veroorzaakt aan het oppervlak van de huid worden losgemaakt. Resultaat: de huid veert terug, het huidoppervlak wordt egaler.

cellulite behandeling, cellulite cellfina, anti cellulite behandeling

Wat gebeurt er bij een Cellulite behandeling met Cellfina?

Bekijk in de video wat Cellulite nu precies is en hoe deze speciale anti cellulite behandeling met Cellfina in zijn werk gaat.

Cellulitis behandeling

Met Cellulitis behandeling wordt vaak Cellulite behandeling bedoeld.

Het verschil is dat cellulitis een medische aandoening is en dat met cellulite de uiterlijke kenmerken op de huid worden bedoeld.

Wat is cellulitis?

Cellulitis is een medische aandoening waarbij er bacteriële ontstekingen in de huid en het onderhuidse bindweefsel ontstaan. Ontstekingen leiden tot verschillende klachten zoals koorts, roodheid van de huid en pijn. Een cellulitis infectie bevindt zich vooral op de billen en (boven-) benen.

Cellulite of cellulitis behandeling?

Zodra de bacteriële infectie is verholpen of indien er geen sprake is van cellulitis, kan er een cellulite of cellulitis behandeling worden gedaan, zodat je snel van je cellulite of cellulitis af bent.

Cellulitis benen / cellulitis billen / cellulitis buik / cellulitis bovenbenen

Of je nou last heeft van cellulitis benen, cellulitis billen, cellulitis buik of cellulitis bovenbenen, er is gelukkig iets aan te doen! Voor het gemak gebruiken we de termen cellulitis en cellulite door elkaar heen. Het gaat in ieder geval om het bestrijden van de lelijke putjes die in je huid zitten.

De cellfina behandeling

Door de billen en benen vanuit verschillende hoeken te bekijken kunnen zoveel mogelijk putjes worden gezien. Deze cellulite gebieden worden gemarkeerd om vervolgens behandeld te worden.

Hierna wordt de huid per gebied van ongeveer een handpalm grootte behandeld met de Cellfina vacuüm-kamer:

• De huid wordt omhoog gezogen
  • Verdovingsvloeistof wordt ingespoten
  • Met een trillend mesje worden zeer precies de onderhuidse bindweefsel strengen doorgesneden

cellulite, cellfina, cellulite behandeling, anti cellulite, cellulitis behandeling, resculpt clinic cellulite, cellfina, cellulite behandeling, anti cellulite, cellulitis behandeling, resculpt clinic

Cellulite behandeling voor en na resultaat – doorsnijden van bindweefselstrengen

Cellulite behandeling voor en na

cellulite voor, cellulite, cellfina, cellulite behandeling, anti cellulite, cellulitis behandeling, resculpt clinic cellulite na, cellulite, cellfina, cellulite behandeling, anti cellulite, cellulitis behandeling, resculpt clinic

Resultaat Cellulite billen voor en na behandeling

Ervaring Cellulite behandeling

Toen ik hoorde over een behandeling voor het definitief verwijderen van cellulitis wilde ik dit dolgraag proberen. Na jaren van allerlei verstevigende zalven, zaten mijn putten (cellulitis) er nog steeds.

Ik had al jaren last van 1 diepe put op mijn rechterdijbeen, waar ik mij enorm aan stoorde. De put was altijd zichtbaar, met name bij het dragen van een jurkje of korte broek. Verder had ik nog meer kleinere en ondiepere putten.

Kortom, ik was er klaar mee. Ik wilde graag gladde putloze benen voor de zomer. Een afspraak was gelukkig snel gemaakt.

De Cellfina behandeling viel me alles mee. Daarna was ik wel behoorlijk blauw. Na een week was het blauw grotendeels verdwenen.

Ik zie nu echt resultaat na 3 maanden. De diepe put is weg uit mijn huid. Ik kan eindelijk weer een rokje aan deze zomer!

Heb ik Cellulitis?

Of je cellulite hebt (niet te verwarren met cellulitis) kunnen onze artsen je direct vertellen tijdens een consult. Ook kunt je zelf beoordelen of je last hebt van deze aandoening door middel van de ‘pinch test’ of de online cellulite zelftest. Houd tijdens het beoordelen van je huid wel rekening met het volgende:

1. True cellulite / structurele cellulite
De deukjes of dimples ontstaan door tractie van de bindweefsel bandjes (bindweefselstrengen) aan de huid. Als je rondom in de huid knijpt (de pinch test) wordt het deukje dieper.
True cellulite is te behandelen met subscisie. Dit is het doorsnijden van de bindweefsel strengen met de Cellfina techniek. Maar let op; er kan ook sprake zijn van lipoedeem.

2. False cellulite
Doordat de huid dun is, en/of de onderhuidse vetstructuur grof is, zie je een onregelmatig oppervlak.
False cellulite is te behandelen door de huid te verbeterden, met bijvoorbeeld huidverbetering met de Morpheus8 microneedling techniek. Maar ook hier kan er sprake zijn van lipoedeem.

Hoe weet je of je cellulite hebt?

Door de huid te bekijken kun je met behulp van de hieronder beschreven stadia van cellulite en de ‘cellulite pinch test’ kun je zelf nagaan of je cellulite hebt. Wij hebben ook een Cellulite test ontwikkeld om makkelijk antwoord te krijgen op de vraag of je cellulite hebt.

Het verloop van cellulite verdelen we onder in 3 stadia:

• Licht: zodra je de huid samendrukt, worden onregelmatigheden zichtbaar.
  • Middelmatig: zodra de huid wordt aangespannen, worden de deukjes in de huid al zichtbaar.
  • Sterk: de sinaasappelhuid ofwel de putjes en deukjes zijn altijd zichtbaar, vaak gaat deze fase ook gepaard met striae.

Wil je zeker weten of je cellulite hebt? maak dan een vrijblijvende afspraak met onze artsen →

Doe de online Cellulite zelftest

Na de behandeling met Cellfina

De behandelde gebieden zullen wat beurs aanvoelen als de (plaatselijke) verdoving na 1-2 uur is uitgewerkt. Gevoeligheid, wat ongemakkelijk zitten en last met fietsen zal na 1-2 weken nauwelijks meer aanwezig zijn.

Als er al blauwe plekken optreden zullen deze na 4 weken bij de meeste mensen verdwenen zijn. Wat goed voelt aan activiteiten mag je na de behandeling ondernemen. Er zijn geen strikte beperkingen.

Resultaat na behandeling

In het geheel zal het met Cellfina behandelde gebied er rustiger en egaler uit zien. Deukjes, puntjes en groeven zullen minder zichtbaar zijn of verdwijnen.

De verwachting is dat de anti cellulite behandeling met deze vernieuwende Cellfina techniek een blijvend resultaat zal geven. Wij behandelen cellulitis al jaren met deze techniek en zien vooralsnog blijvend resultaat van deze behandeling.

cellulite, cellfina resultaat, cellulite resultaat, cellfina, resculpt clinic, cellulite behandeling, behandeling dermatoloog

Veelgestelde vragen Cellulite behandeling

De procedure duurt ongeveer 90-120 minuten. De exacte duur van de behandeling is afhankelijk van de mate van de cellulite en het aantal putjes dat wordt behandeld tijdens deze Cellfina behandeling.

Met onze Cellfina® behandeling ben je weinig tijd aan herstel kwijt. Bij sommige patiënten zijn de behandelde gebieden aanvankelijk pijnlijk en gevoelig, maar deze klachten verdwijnen vaak al binnen enkele dagen. Hierdoor kun je binnen enkele dagen zonder ongemak weer aan het werk.

Na drie dagen zie je al de eerste verbeteringen. Het leuke is dat deze huidverbetering zeker 3 maanden doorzet.

Uit klinische bewezen onderzoek blijkt dat al kort na de behandeling een significante verbetering zichtbaar is, met langdurig resultaat. Deze resultaten houden minimaal drie jaar aan. De verwachting is dat deze resultaten blijvend zijn (er zijn nog geen langere termijn onderzoeken bekend).

Zijn er bijwerkingen?

Er hebben zich geen ernstige bijwerkingen voorgedaan bij de Cellfina®-behandeling. Deze zijn, gezien de aard van deze anti cellulite behandeling, ook niet te verwachten. De meest voorkomende klachten zijn lichte pijn, gevoeligheid en blauwe plekken; deze verdwijnen binnen korte tijd.

Drie dagen na de behandeling beoordelen de patiënten hun pijn al als minimaal. De meesten voelen alleen nog pijn of gevoeligheid bij aanraking van of druk op het behandelde gebied. Dit verbetert snel en bijna alle patiënten hebben na vier weken geen blauwe plekken meer.

NB: Het doorsnijden van de bindweefselstrengen om cellulite te behandelen wordt al veel langer gedaan, de gestandaardiseerde methode met Cellfina bestaat sinds 2015.

Het juiste advies voor het beste resultaat bij Cellulite

Onze medisch specialisten Dr. Jonathan Kadouch en Drs. Hajo Bruining zijn gespecialiseerd in de behandeling van Cellulite. Naast de andere vetbehandelingen wordt in de kliniek dagelijks Cellulite behandeld in Amsterdam.

Met deze verfijnde manier van cellulite behandelen en onze ruime ervaring op dit gebied, behalen we de beste natuurlijke resultaten.

Cellulite informatie en consult

Wil je meer weten over de Cellfina behandelingen en wat de mogelijkheden voor jou zijn? Maak dan een afspraak voor een vrijblijvend gesprek met één van onze medische specialisten.

Tijdens dit gesprek neemt onze medisch specialist ruim de tijd om je te informeren en al je vragen over cellulite te beantwoorden.

Maak nu een afspraak