Cellulite behandeling met Cellfina

Met cellulite of sinaasappelhuid worden de ontsierende putjes in de huid bedoeld die een hobbelig aanzien kunnen geven aan met name de billen en bovenbenen. Doordat bindweefselstrengen als een soort kleine touwtjes de huid naar beneden trekken wordt het beeld van cellulite zichtbaar. Als het vetvolume onder de huid toeneemt kan het beeld verergeren. De term cellulite wordt vaak verward met cellulitis. Cellulitis is een bacteriële ontsteking van de huid.

Resculpt Clinic

ReSculpt Clinic – voor de mooiste resultaten en een snel herstel

Cellulite behandelingen

Door het losmaken van de bindweefselstengen met de huid, of door het verwijderen van overtollig vet met bijvoorbeeld liposuctie, worden de putjes en deukjes minder zichtbaar. Het geeft de huid een gladder aanzien.

Endermologie is een behandelmethode waarbij de huid met een vacuüm-apparaat omhoog wordt getrokken. Het is een relatief milde methode die regelmatig herhaald moet worden om cellulite in geringe mate te behandelen.

Cellulite behandelen met Cellfina

Subscisie is het lossnijden van de bindweefselstrengen. Er zijn verschillende handmatige technieken om deze door te snijden. Wij maken gebruik van Cellfina apparatuur. Met Cellfina hebben wij een gestandaardiseerde techniek om met de grootste nauwkeurigheid, op een effectieve manier de subscisie uit te voeren. Cellfina® behandelt de structurele oorzaak van cellulite: de bindweefselstrengen die de huid naar beneden trekken waardoor zichtbare putjes worden veroorzaakt aan het oppervlak van de huid worden losgemaakt. Resultaat: de huid veert terug, het huidoppervlak wordt egaler.

cellulite, cellfina, bindweefselstrengen, bindweefsel, resculpt, resculpt clinic

De cellfina behandeling

Door de billen en benen vanuit verschillende hoeken te bekijken kunnen zoveel mogelijk putjes gezien, aangetekend en behandeld worden.

Vervolgens wordt de huid per gebied van ongeveer een handpalm grootte behandeld met de vacuüm-kamer:

• De huid wordt omhoog gezogen
  • Verdovingsvloeistof wordt ingespoten
  • Met een trillend mesje worden zeer precies de bindweefselstrengetjes doorgesneden

Na de behandeling

De behandelde gebieden zullen wat beurs aanvoelen als de (plaatselijke) verdoving na 1-2 uur is uitgewerkt. Gevoeligheid, wat ongemakkelijk zitten en last met fietsen zal na 1-2 weken nauwelijks meer aanwezig zijn. Als blauwe plekken optreden zullen deze na 4 weken bij de meeste mensen nagenoeg verdwenen zijn. Wat goed voelt aan activiteiten mag u na de behandeling ondernemen. Er zijn geen strikte beperkingen.

Resultaat na behandeling

In het geheel zal het met Cellfina behandelde gebied er rustiger en egaler uit zien. Deukjes, puntjes en groeven zullen minder zichtbaar zijn of verdwijnen.

cellulite, cellfina resultaat, cellulite resultaat, cellfina, resculpt clinic, cellulite behandeling, behandeling dermatoloog

Veelgestelde vragen Cellulite behandeling

De procedure duurt ongeveer 90-120 minuten, afhankelijk van de mate van de cellulite en het aantal putjes dat wordt behandeld.

Met Cellfina® bent u weinig tijd aan herstel kwijt. Bij sommige patiënten zijn de behandelde gebieden aanvankelijk pijnlijk en gevoelig, maar deze klachten verdwijnen vaak binnen enkele dagen.

U kunt na drie dagen de eerste verbeteringen zien.

Uit klinische onderzoek blijkt dat al kort na de behandeling een significante verbetering zichtbaar is, met resultaten die minimaal drie jaar aanhouden. De verwachting is dat deze resultaten blijvend zijn (er zijn nog geen langere termijn onderzoeken bekend).

Zijn er bijwerkingen?

Er hebben zich geen ernstige bijwerkingen voorgedaan bij de Cellfina®-behandeling. Deze zijn, gezien de aard van de behandeling, ook niet te verwachten. De meest voorkomende klachten zijn lichte pijn, gevoeligheid en blauwe plekken; deze verdwijnen binnen korte tijd.

Drie dagen na de behandeling beoordelen de patiënten hun pijn al als minimaal, en de meesten voelen alleen nog pijn of gevoeligheid bij aanraking van of druk op het behandelde gebied. Dit verbeterd snel en bijna alle patiënten hebben na vier weken geen blauwe plekken meer.

NB: Het doorsnijden van de bindweefselstrengen om cellulite te behandelen wordt al veel langer gedaan, de gestandaardiseerde methode met Cellfina bestaat sinds 2015.